15.6.10

In den beginne was er.....


Seks!

Laten we beginnen bij het begin: en dat is seks. Elk levend wezen is er het product van: deze waarheid is voor mij een ontzettende eye opener. Hoe kan de bron van het leven iets anders zijn dan het heiligste van het heiligste? 
Ongelofelijk wat een lastercampagnes er duizenden jaren ten nadele van seks zijn gevoerd! Ondanks de intensieve tantra training waar ik aan deelneem, betrap ik mijzelf nog regelmatig op subtiele, maar zeer diepgewortelde taboes die de ware aard van seks ontkennen. 

Wij zijn ons hele leven lang doortrokken van seksuele energie / levensenergie / chi - of Ojas, zoals tantriki Alex Vartman het gisteravond in zijn Sex Talk noemde. Hoe meer je er van hebt, hoe vitaler je je zal voelen. En als het op is, ben je dood. We kunnen er dus maar beter goed voor zorgen - en dat doe je door middel van tantrische seks.

Ik heb nog nooit iemand zo openlijk (en beeldend) horen praten over seks dan Alex Vartman; naar hem te luisteren helpt mij erg om mijn stiekeme taboes aan het licht te brengen. Misschien wel het allerfijnste is dat hij een stevige brug slaat tussen heiligheid en geilheid. Wat hem betreft is tantrische seks allebei: de meest directe weg richting verlichting EN tegelijkertijd het heerlijkste, lekkerste, sappigste wat er is. 

Ik zeg: iedereen verlicht!


1 opmerking:

  1. Hallo lieve Marije,

    Heel stoer dit en mooie, wijze en juicy woorden! Let's talk about sex baby en het doen ook als het even kan, nu nog een man :-)

    BeantwoordenVerwijderen