30.12.11

Make everything OK

Vlak voordat ik mijn massage praktijk startte, zei iemand tegen me: 'Maar ben je dan niet bang dat je allemaal mannen over de vloer krijgt die 'iets anders' van je willen?' 
Ik was daarvoor nog vol van vertrouwen in een fijne klantenkring, maar ineens sloegen de twijfels toe. Poeh, wat is het toch lastig om de wereld te zien gewoon zoals ze is. Vaak is mijn blik gekleurd door allerlei projecties en ideeën - op basis van ervaringen uit het verleden. In dit geval werd de bril gekleurd door wantrouwen.
Iedereen heeft ideeën over de werkelijkheid. Over hoe die hoort te zijn, wat goed en wat slecht is, wie te vertrouwen is of niet. Deze vooroordelen verhinderen een authentieke, vanzelfsprekende respons op de realiteit en veroorzaken dat we in herhalende patronen vervallen. 
Zoals ik, toen ik een jaar of 8 geleden in mijn klerenkast keek en zag dat al mijn kleren zwart of grijs waren. Ik zong, danste en schilderde al jaren niet meer... En het leven was SAAI! In mijn ongeloof in een vanzelfsprekende goedheid en avontuurlijkheid van het bestaan, had ik mijn wereld ingedeeld, uitgestippeld en onder controle. De realiteit heeft de magische neiging zich aan te passen aan de gedachten erover. En de mijne werd dus vanzelf erg muf en kleurloos.
Het is niet niks om 'onze beelden los te laten' en reken maar dat ze er ook niet voor niks zijn. Als kind hebben we meestal niet geleerd om ontspannen mee te drijven op de stroom van het leven, en er op te vertrouwen dat je ongelimiteerde toegang hebt tot kracht, moed, compassie, inventiviteit of wat je maar nodig hebt - in ieder moment.
Na flink wat zelfonderzoek startte ik mijn massagepraktijk met een stuk meer vertrouwen in mijn capaciteiten en de goedheid van het bestaan dan 8 jaar geleden. Mijn klanten zijn bijna zonder uitzondering mensen met wie ik goed kan opschieten: creatief, openminded, openhartig. Ik geniet er erg van om elke dag zulke leuke mensen over de vloer te hebben. En mannen die 'meer' willen? Tot nu toe twee. Die namen een paar weken na hun eerste massage keurig contact met me op om te vragen of dat ook tot de mogelijkheden behoorde. Ik stuurde ze met een blij hart door naar een bevriende masseuse die dat wel in haar pakket heeft. Lekker big deal:-)
Gelukkig heb je helemaal niet per se jaren van zelfonderzoek nodig om de wereld door een schone bril waar te nemen:
Klik hier voor instant verlichting! 
(met dank aan Sven!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten