28.7.11

Start vanuit je hart

Volgende week ben ik alweer een half jaar zelfstandig ondernemer. Atelier Aandacht voelt als een schip dat drijft op een zee van vertrouwen... Al lijkt het schip soms meer op een vlot in onstuimige golven.
Langzamerhand wordt het tijd voor iets meer verankering en koersbepaling. Ik betrek daar graag mensen bij uit mijn netwerk, die me uitdagen om buiten mijn eigen kaders te kijken. Onwijs gaaf om te merken met hoeveel plezier zij hun expertise ter beschikking stellen om me te helpen de wind in mijn zeilen te houden.

Van mijn vriend Jivan kreeg ik tijdens zo'n inspiratie gesprek het boek 'Start vanuit je hart' van Patrick Roozemond te leen. Ik ben nog maar op pagina 34, maar het kan nu al niet meer stuk. Heel helder zet de schrijver uiteen hoe een startende idealistische ondernemer aan 'een boel klanten' komt zonder zichzelf te verkopen. Een van de eerste adviezen blijk ik al te hebben opgevolgd: 'Wees eigenaardig':-)

Nou willen jullie dit fijne boek natuurlijk allemaal lezen, maar helaas wordt het niet meer in print uitgegeven. Niet getreurd: de schrijver stelt het gratis ter beschikking in PDF. Download het boek hier, lieve mensen met ondernemersplannen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten